Doelstellingen
Inzicht krijgen in de verschillende soorten richtingsmoeilijkheden en de verschillende signalen kunnen herkennen. Weten hoe je hierop moet reageren en welke oefeningen, tips en adviezen belangrijk zijn om deze kinderen te helpen.
Inhoud
We geven antwoorden op volgende vragen:
- Wat zijn richtingsmoeilijkheden en welke signalen zijn er?
- Hoe komt het dat kinderen spiegelen?
- Wat is nog normaal en wat is een probleem?
- Welke aanverwante problemen zijn er?
- Wat is het verschil tussen richtingsmoeilijkheden en –problemen?
- Wat doen we best bij richtingsmoeilijkheden?
- Hoe redeneren deze kinderen?
- Welke feedback geven we en kan dit anders?
- Welke oefeningen en hulpmiddelen kunnen we aanbieden?
- Wat is de link met faalangst, schrijven, lezen?
- Is dit dan dyslexie of dyscalculie?
- Gaan richtingsmoeilijkheden voorbij of blijven ze?
- Wat is de link met linkshandigheid?
- Wat zien of doen deze kinderen eigenlijk anders?