Afgelast
Dit initiatief wordt georganiseerd vanuit
Vives Hogeschool,
powered by Eekhout Academy
Tijdens deze sessie krijgen deelnemers inzicht in hoe we onze blik op anderstalige leerlingen breder kunnen maken en deze leerlingen beter kunnen leren kennen, zodat de didactiek voldoende afgestemd wordt op hun noden.
Wanneer een anderstalige leerling in de klas toekomt, weten we vaak te weinig over deze leerling. Hoe voelt deze leerling zich? Heeft de leerling al schoolse ervaring? Waar liggen zijn interesses?
In deze sessie worden tools aangereikt om anderstalige leerlingen beter te leren kennen. Aan de hand van een aantal gesprekstechnieken en videofragmenten verruimen we onze blik op de anderstalige leerling(en) in onze klas. Eerst wordt kort het theoretisch kader geschetst, om dan aan de hand van praktijkvoorbeelden dit toe te passen.
Vervolgens gaan we dieper in hoe we als leerkracht onze didactiek kunnen aanpassen op de noden van deze anderstalige leerlingen. Als voorbeeldcase vertrekken we vanuit de didactiek van onderzoekend leren. Deze biedt immers veel kansen om de betrokkenheid van anderstalige leerlingen te stimuleren door het aanbieden van betekenisvolle contexten, hands-on activiteiten en interactie.
Verkennen van gesprekstechnieken, praktijkvoorbeelden en hands-on activiteiten
/
Code | Sessies | Status | ||
---|---|---|---|---|
I25-036-A Afgelast |
|
niet mogelijk | ||
Code | Sessies | Status | ||
I25-036-B Afgelast |
|
niet mogelijk |
0
€ 72,00
Individu
Classic
20
I25-036