In deze sessie staat het leerproces van leerlingen centraal.
Leren begint bij wat we al weten en gaat naar waar we willen zijn. Feedback is zonder twijfel een van de krachtigste hulpmiddelen om die afstand te overbruggen. Je kunt eigenlijk niks leren (of afleren) zonder feedback.
Maar wat maakt feedback krachtig?
Dit is de kernvraag van deze sessie: Wanneer is feedback ondersteunend voor het leren en dus groeigericht?
Wat is daarvoor nodig? Wie geeft de feedback? Hoe formuleer je die feedback?
We situeren feedback in het grotere geheel: een leergerichte cultuur. Op een interactieve manier bundelen we de kenmerken die groeigerichte feedback inhoudelijk en vormelijk onderscheidt van losse commentaar. Die inzichten gaan we ook oefenen.
Inzicht, kaders en oefening.
Informatie - actie - reflectie
Deze vorming kan, indien gewenst, ook online georganiseerd worden. In dit geval valt uiteraard de verplaatsingskost weg, maar rekenen we wel een kleine kost van 15 euro aan voor online logistiek.
Team
Classic
25
T23-147