Na het volgen van deze nascholing:
Hoe begeleid je de anderstalige nieuwkomers en meertalige kinderen binnen het domein van het rekenen. De studiedag richt zich op het werken met kleine groepen en geeft tips voor klasdifferentiatie.
Beeld je in … je leefde negen jaar in barre omstandigheden en plots katapulteert het leven je in een ander land, met een andere taal, met totaal andere gewoontes. Natuurlijk zijn er lieve mensen en is het leuk om met andere kinderen te ravotten maar tegelijkertijd is het zo ontzettend verwarrend dat niets meer is zoals het was.
Wij weten dat deze kinderen heel erg gebaat zijn met een warm, degelijk, constructief onderwijs. Maar als leerkracht heb je maar twee handen en mogelijks één vertaaltool. Hoe in godsnaam pak je dat aan …
Vandaag wil ik dit specifiek voor het leerdomein rekenen samen met jullie bekijken. We doen dit op niveau van de lagere school vanuit 4 invalshoeken:
Een powerpoint bewaakt de structuur tijdens de studiedag maar de informatie over de achtergronden wordt afgewisseld met praktijkoefeningen en discussie momenten. Er is veel ruimte voor input van de deelnemers.
Ervaring met meertalige lagere schoolkinderen binnen een onderwijssetting is een meerwaarde maar geen noodzaak.
Code | Sessies | Status | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
I25-079-A |
|
inschrijven |
1
€ 135,00
incl. broodjeslunch
Individu
Classic
32
I25-079