Inhoud
We geven antwoorden op volgende vragen:
- Wat is schrijven en waarom is dit zo moeilijk?
- Schrijfmotoriek, visuomotoriek en grafomotoriek?
- Wat zijn de deelbewegingen van het schrijven?
- Wat zijn de deelvaardigheden van schrijven?
- Hoe is de correcte potloodgreep en waarom?
- Aanleren potloodgreep: wie, wanneer, hoe?
- Hoe is de juiste schrijfhouding?
- Wat is de taak van de verschillende participanten?
- Wat is een goede voorbereiding?
- Wat is een goede schrijfmethode?
- Verbonden schrift of niet?
- Welk schrijfmateriaal is goed?
- Welke oefeningen zijn goed?
- Wat is de functie van tekenen en inkleuren?
- Welke schrijfmoeilijkheden zijn er?
- Wanneer moeten we als leerkracht kinderen doorverwijzen?
- Wanneer gebruiken we een computer?
De school moet steeds op voorhand vragen en gevalsbesprekingen formuleren en doorsturen. Deze worden dan op de studiedag door de docent beantwoord en besproken en zo wordt het echt een studiedag op maat van de school.
Beginsituatie
De school moet steeds op voorhand vragen en gevalsbesprekingen formuleren en doorsturen. Deze worden dan op de studiedag door de docent beantwoord en besproken en zo wordt het echt een studiedag op maat van de school.