De deelnemers kunnen na de vorming online onderwijs op een efficiënte, doelgerichte en interactieve manier organiseren.
Online onderwijs of leren op afstand. Er is een groot verschil om online leren te organiseren in vergelijking met offline leren, zoals in de klas. In een les in de klas zijn er verschillende manieren van werken, waarbij verschillende didactische principes gebruikt worden. In veel gevallen is deze vertaling naar online leren niet gemakkelijk, leervriendelijk of motiverend voor de leerlingen.
In deze vorming worden de verschillende online leeractiviteiten besproken, met voorbeelden en tips. De online leeractiviteiten worden tevens ook gekoppeld aan de leeractiviteiten uit de klas om de vertaalslag van offline onderwijs naar online onderwijs te concretiseren.
Uit de leeractiviteiten worden er ook een aantal tools aangereikt die online ingezet kunnen worden, zowel op synchrone als op een asynchrone manier.
Naast de tools, met de bijhorende leeractiviteiten, wordt er ook aandacht geschonken aan het contact met de leerlingen, de online afspraken, de communicatie en de verwachtingen naar de leerlingen.
Verkenning + demonstratie + hands-on
Het eerste deel van het programma bestaat uit een inhoudelijke verkenning van de theorie en de basisbeginselen van online onderwijs.
Tijdens het tweede – meest uitgebreide – deel worden de online leeractiviteiten, met de bijhorende tools, toegelicht en gedemonstreerd. Daarbij wordt steeds de koppeling gemaakt uit het offline leren in de klas. De deelnemers gaan tijdens de vorming zelf actief aan de slag met deze aangereikte tools.
Deelnemers brengen mee:
Team
Classic
25
T23-111