Ontwerpen van een digitale escape room wetenschappen

Nieuw dit schooljaar

Afgelopen

Doelstellingen

De deelnemers kunnen op basis van een aantal eenvoudige ICT-tools zelf een digitale escape room ontwerpen.

Inhoud

40 minuten. Dat is exact de tijd die je krijgt om een nog onbekende locatie tijdig te verlaten. In deze digitale escape room zullen wetenschappelijke puzzels jouw ontsnapping mogelijk maken. De puzzels behandelen enkele leerinhouden uit de eerste graad secundair onderwijs (A-stroom) die als voorkennis in de nieuwe leerplannen van de tweede graad aan bod komen. De workshop is daarom geschikt voor leerkrachten van de eerste en de tweede graad.

In een tweede luik leggen we stapsgewijs uit hoe je als leerkracht een dergelijke escape room zelf kan bouwen. 


We verwelkomen jullie graag veilig in KU Leuven Campus Kortrijk. Gelieve een mondmasker te dragen bij verplaatsingen in het gebouw en waar het druk is. Zodra je op een veilige afstand neerzit, kan je het mondmasker afzetten. Dank je wel alvast!

 

Methodiek

hands-on

Beginsituatie
Deelnemers brengen didactisch materiaal mee met de leerinhouden waarvoor ze een escape room willen maken.

Edities

Code Sessies Status
I22-172-A
woensdag 27 oktober 2021
13.30u tot 16.30u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Tomas Mertens

Aantal edities

1

Prijs

€ 64,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Gewoon Secundair Onderwijs
  •    Eerste graad
  •       Eerste leerjaar A
  •    Tweede graad
  •       Derde leerjaar D-finaliteit
  •       Derde leerjaar A-finaliteit
  •       Vierde leerjaar D-finaliteit

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

24

Code

I22-172