Niet alles tegelijk! Mentale weerbaarheid bewaken en vergroten (online)
Breinvriendelijk leven en werken

Nieuw dit schooljaar

Afgelopen

Doelstellingen

Mentale weerbaarheid bewaken en vergroten

Inhoud

"Aandachtmanagement is het nieuwe timemanagement". Waarom "klassieke" principes uit timemanagement niet voldoende meer zijn om om te gaan met de aard, de hoeveelheid, de snelheid, de organisatie van het werk. Waarom het steeds moeilijker wordt om onze focus te bewaken maar ook om mentaal “los te laten”, we blijven als het ware bezig. Waarom het zoeken van een optimale “work-life” balance moeilijker geworden is. Breinvriendelijker leven en werken waarin aandacht-en energiemanagement centraal staan is een belangrijke sleutel om mentale overbelasting te voorkomen, om een betere werk-privé integratie te krijgen, om beter te kunnen "loslaten". Gebaseerd op onderzoek naar de werking van het brein geven we tips en technieken om onze mentale veerkracht te bewaken.

Dr. Erna Claes is doctor in de psychologie, gespecialiseerd in de gezondheidspsychologie en cognitieve gedragswetenschappen. Na een loopbaan in de zorgsector is zij, sinds 2004, mede-zaakvoerder van Fenrir Consult en sinds 2018 van het Centrum voor Perfectionisme. Zij heeft zich als expert – trainer gespecialiseerd in alles wat te maken heeft met welbevinden – mentale gezondheid. In het ontwerp van haar sessies combineert ze haar wetenschappelijke achtergrond met meer dan 25 jaar praktijkervaring in diverse sectoren en voor diverse doelgroepen. Wetenschappelijke inzichten worden steeds vertaald naar praktisch bruikbare inzichten, tips en technieken.

Methodiek

Interactieve online workshop 

Beginsituatie

/

Edities

Code Sessies Status
I21-154-A Volzet
donderdag 11 maart 2021
13.00u tot 16.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Erna Claes

Aantal edities

1

Prijs

€ 59,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • Beleidsondersteuners
  • Alle geïnteresseerden

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

I21-154