Nieuw dit schooljaar
Voor je werktijd buiten de klas: strategieën kennen die
Voor je werktijd in de klas: strategieën kennen die
In heel wat pedagogische projecten staat het kind centraal. Hoe
logisch en mooi dat ook klinkt, er schuilt ook een gevaar in. Voor kinderen kan
je immers altijd nóg meer doen. Tegelijk lijkt het alsof er elk jaar meer van
ons wordt verwacht. Het risico: te veel leraren die zichzelf voorbijlopen, het
gevoel hebben niet meer met de kern van de zaak bezig te zijn en uiteindelijk ziek
uitvallen of het onderwijs verlaten.
Daarom zetten we in deze vorming de mensen van het schoolteam
centraal. We bestuderen beproefde en vernieuwende strategieën die onze job
rijker, leuker en haalbaar maken. Want leraren in topvorm die hun job
volhouden: daar worden onze kinderen én hun resultaten beter van. Verwacht geen
zweverige bedoening, maar een voeten-op-de-grond, inhoudelijk sterke vorming
waar je meteen mee aan de slag kan, zowel in de klas als tijdens je 1001 andere
taken als onderwijsmens.
Een wervelende sessie die je goesting in onderwijs een stevige
boost geeft én focust op wat leraren het belangrijkst vinden: de praktijk.
Steffie De Baerdemaeker (38) is een gepassioneerd onderwijsmens en nascholer. Ze gaf tot nu toe les in Molenbeek en Aalst, in een ‘klassieke’ en een Freinetschool, in het kleuter- en het lager onderwijs. Diversiteit staat hoog in het lijstje van de onderwijsthema’s waarin ze haar kennis permanent verdiept. Steffie heeft een hekel aan langdradige, saaie vormingen. Ze maakt er dan ook al vijf jaar een punt van om het anders te doen: praktijkgericht, edutainend, inhoudelijk diepgaand en gericht op het versterken van de school op lange termijn.
Leren, denken en genieten tegelijk: deze vorming is een
belevenis op zich. De doordachte afwisseling aan werkvormen maakt indommelen onmogelijk.
Deze sessie kan ook op een hele dag of twee halve dagen worden
gegeven en deel uitmaken van een traject. Ook een theaterlezing (een plenaire
lezing, maar dan prettiger) is een mogelijkheid. Contacteer ons voor info.
Spat de goesting uit je schoolteam en ben je op zoek naar input om dat
zo te houden? Of staat de goesting door omstandigheden even op een laag pitje?
Iets tussenin? We maken de vorming op maat van jouw school!
Team
Classic
25
T21-017