De deelnemers kunnen na de vorming een eigen adaptief leerpad ontwikkelen. De deelnemers kunnen zelf een eigen leerpad voor de leer- en lesdoelen maken, aangepast aan de eigen praktijknoden en -wensen.
In een digitaal adaptief leerpad krijgen de leerlingen oefeningen aangeboden over leerdoelen die zij nog het minst goed beheersen. Het doel hiervan is dat de leerlingen zo efficiënt mogelijk leren. De leerlingen krijgen oefeningen aangeboden die in real-time geëvalueerd worden. Afhankelijk van de score op de oefeningen biedt het adaptief leerpad meer eenvoudige of juist complexere inhouden aan. Zo doorlopen leerlingen het leerproces op hun eigen tempo en hun eigen niveau.
Verkenning + demonstratie + hands-on
Het eerste deel van de vorming bestaat uit een korte inhoudelijke verkenning van het begrip adaptief onderwijs (vergelijkbaar met een hoorcollege).
In het tweede – meest uitgebreide – deel wordt er een eigen adaptief leerpad ontwikkeld binnen de tool Google Formulieren. Binnen deze tool worden alle mogelijkheden toegelicht en gedemonstreerd. Dit met als doel tot een eigen adaptief leerpad te komen, aangepast aan de eigen praktijknoden en -wensen.
Deelnemers brengen mee:
Team
Classic
25
T21-264