Binnenklasdifferentiatie! Praktisch en haalbaar organiseren!

Doelstellingen
  • Kennismaken met interactieve werkvormen om kinderen maximaal te betrekken in een korte instructie (Expliciete Directe Instructie);
  • Een differentiatieles kunnen organiseren d.m.v. een soepele instructie (IGDI);
  • Kinderen actief kunnen betrekken bij de procesevaluatie om het zelfsturend gedrag te vergroten.
Inhoud

De context, onze leerlingen en ons leerplan bepalen meer dan ooit onze aanpak. Vertrekkend vanuit een interactieve klassikale instructie komen we tot een gedifferentieerde instructie die zo goed mogelijk tegemoet komt aan de individuele noden van de kinderen. We hechten bijzonder veel belang aan de ontwikkeling van ondernemende vaardigheden en attitudes die kinderen nodig hebben om in een gedifferentieerde klas te kunnen leren en leven: willen leren uit fouten, hulp vragen, hulp bieden, aan afspraken kunnen houden, zelfredzaamheid vergroten, …

Na het volgen van de workshop krijg je toegang tot het kenniscentrum ‘Differentiatie’ van onze website www.vlajo.org. Met de fiches en tools die je hier vindt, kan je meteen aan de slag om de lessen uit jouw eigen methode in het model te gieten.

Methodiek

Interactieve werkvormen, ervaringsuitwisseling, doceermoment

Inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Annick Vandroemme
  • Vlajo .org

Prijs per sessie

  • € 450,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Lager Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Beleidsondersteuners
  • Zorgcoördinatoren

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T21-061