Een doosje vol geluk: samen uitwerken van arrangementen
Samen arrangementen uitwerken met focus op RKG aan de hand van leeftocht voor kinderen

Nieuw dit schooljaar

Afgelast

Doelstellingen

Het oefenen in de praktijk van het werken met het ontwikkelveld RKG.

Inhoud

Samen met de leerkrachten openen we een doos; een doos vol geluk, een doos met nieuwe ideetjes om vreugdevol en praktisch aan de slag te gaan. Geluk zit in een klein hoekje. Ik laat jullie dan ook verschillende doosjes openen met klein en groot geluk. Doosjes vol uitgewerkte bijbelverhalen, activiteiten, prentenboeken vol geluk, rituelen, knutselactiviteiten om samen dat geluk te proeven en vooral het geluk kleurrijk te verspreiden. We bouwen samen arrangementen op.

De 3 impulsen ervaringen en belevingen, geloofsverhalen, geloofsbeelden, godsbeelden en Jezusbeelden en klasrituelen en feesten worden kleurrijk en vreugdevol ingevuld. De leerkrachten gaan met een doos vol geluk naar hun klas.

Het ontwikkelveld RKG wordt praktisch verder ingeoefend aan de hand van een waaier met de ontwikkelthema’s RKG.

Methodiek

Via praktische materialen en uitgewerkte bijbelverhalen werken we samen arrangementen uit die direct inzetbaar zijn in de klaspraktijk.

De deelnemers krijgen praktische materialen en tools mee om het ontwikkelveld RKG in hun klaspraktijk gemakkelijk in te zetten.

Beginsituatie

Het zou fijn zijn als de deelnemers de inkanteling van RKG en zill al wat ontdekt hebben. Door de arrangementen verder uit te werken gaan we verder oefenen met het ontwikkelveld RKG

Edities

Code Sessies Status
I21-010-A Afgelast
woensdag 5 mei 2021
14.00u tot 17.00u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    An De Clerck

Aantal edities

0

Prijs

€ 59,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  •    Gewoon Basisonderwijs
  •       Kleuteronderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

24

Code

I21-010