Humor en improvisatie in de klas en op school
De pedagogisch-didactische meerwaarde van humor

Doelstellingen
  • De (didactische) meerwaarde van humor ontdekken;
  • De principes van geslaagde humor kennen;
  • Aarzeling overwinnen om humor te gebruiken;
  • Handvatten verzamelen om aan de slag te gaan.
Inhoud

‘Humor werkt toch alleen als het spontaan en onverwacht is!’

‘Je hebt dat of je hebt dat niet...’

Wat wordt er al niet beweerd over één van de sterkste didactische instrumenten! Humor kan illustreren, ontwapenen, relativeren, stimuleren, ontspannen en nog zo veel meer. In deze sessie maak je kennis met de principes van geslaagde humor, je verzamelt technieken en voorbeelden om aan de slag te gaan. We oefenen improvisatietechnieken. Mocht je kampen met aarzeling of zelfs angst om dit op de klasvloer of met je leer- of leefgroep uit te proberen, je kan misschien onvermoede talenten bij jezelf ontdekken.

Methodiek
  • Korte theoretische insteken;
  • Veel voorbeelden, toepassingen en oefeningen.

Inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Ipse bvba
  • Isabelle Van Overloop
  • Rishi Panchasara

Prijs per sessie

  • € 595,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs
  • Hoger Onderwijs
  • Deeltijds Kunstonderwijs
  • Volwassenenonderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Leerlingenbegeleiders
  • Opvoeders
  • Zorgcoördinatoren
  • Administratief ondersteunend personeel
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • Alle geïnteresseerden

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T22-221