Afgelast
Vanuit een betekenisvolle context wordt de STEM-activiteit opgebouwd. Er wordt toegelicht hoe dit aangepakt wordt bij deze activiteit. Nadien gaan we naar de klas waar je de kleuters aan de slag ziet. De kleuters bouwen individueel of in duo een knikkerbaan die voldoet aan de vereiste dat de knikker overal doorheen kan en uiteindelijk wordt opgevangen in een recipiënt.
Tijdens de activiteit wordt nagegaan of het ontwerp aan de vooropgestelde vereiste (= de onderzoeksvraag) voldoet. Indien niet wordt dit onderzoekend opgelost. Het ontwerp wordt geoptimaliseerd door de kleuters.
Ook nadien wordt er geëvalueerd = testmoment. Werkt mijn knikkerbaan? Kan de knikker overal door?
De deelnemers kunnen aan den lijve ondervinden hoe een STEM-activiteit wordt binnengebracht in de derde kleuterklas.
Het programma ziet er als volgt uit:
Voorstelling van de ‘Komen leren’:
--> Wordt ondersteund door verhaal en filmpje.
Een kijkje in de klas:
--> Komen jullie meekijken in de klas?
Evaluatie van de activiteit:
Vragenronde
Komen leren: op de werkvloer ervaring opdoen. Hoe gaat het er aan toe in werkelijkheid?
Mensen die reeds de theoretische achtergrond van STEM kennen, maar die zich nu willen verdiepen in praktijkgerichte activiteiten.
Code | Sessies | Status | ||
---|---|---|---|---|
I21-029-A Afgelast |
|
niet mogelijk |
0
€ 59,00
Individu
Komen leren
12
I21-029