Kunst beschouwen met kinderen
Leer kijken en luisteren naar kunst uit verschillende domeinen

Doelstellingen
  • inzien wat de waarde en kracht is van kunst en cultuur in de klas;
  • zelf naar kunst kijken;
  • met leerlingen gericht kunst beschouwen en bespreken;
  • woordenschat aanbrengen om over kunst te spreken;
  • hoe je kunst als inspiratie kan gebruiken voor muzische activiteiten.
Inhoud

Kinderen in contact brengen met kunst, ze nieuwsgierig maken en hen ernaar leren kijken en luisteren is een belangrijk muzisch doel. Bovendien levert kunst heel wat inspiratie op voor muzische creatieopdrachten en ontdek je zelf muziek, dans, theater en beeldende kunst van vroeger en nu. We introduceren enkele handige trucjes en kaders om naar kunst te leren kijken en een beschouwend gesprek op te bouwen. Daarnaast reiken we met kunstzinnige bouwstenen en werkvormen de woordenschat aan die je nodig hebt om met je leerlingen over kunst te praten en reflecteren. Ontdek dat je zelf geen kunstexpert hoeft te zijn om vanuit kunst te werken.

Deze vorming wordt georganiseerd i.s.m. Tenz.

Methodiek

Actieve sessie ondersteund door presentatie.

Beginsituatie
/

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 550,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Gewoon Basisonderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • Beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T21-142