Eén van de pijlers van ZILL is “De harmonische ontwikkeling van elke leerling staat voorop”. Binnen de ontwikkeling van de attitudes en inzicht die leerlingen nodig hebben om zelfredzaam en gelukkig te functioneren, bied ik deze workshop aan. Jij bent als leerkracht die gids en de coachende attitude is hierbij van wezenlijk belang!
Prof. Hattie beschrijft in zijn boek ‘Visible learning’ de kracht van feedback (effectgrootte 0,73, waarbij >0,40 effectief is). Door het in de workshop aangeboden constructief gesprek worden vaardigheden als de relatie leerling-leerkracht (EG 0,72), bevorderen van metacognitieve strategieën (EG 0,69), zelfverwoording & zelfbevraging (EG 0,64) en probleemoplossend denken (EG 0,61) gestimuleerd.
Deze workshop gaat niet over de dagelijkse directe feedback, het gaat wel over een gesprek waarbij je samen met de leerling op zoek gaat naar onderliggende oorzaken om uiteindelijk samen tot een oplossing te komen.
We leren enkele tools aan zoals:
Binnen een theoretisch kader is er ruimte voor interactief gesprek en reflecterende oefeningen. Jouw coachende vaardigheden worden in een Facebookgesprek naar een hoger niveau getild. We vullen jouw sterktes aan met nieuwe inzichten. Breng alvast jouw eigen verhaal mee waarmee we aan de slag gaan.
Open geest en bereidheid om jouw eigen communicatiegewoontes kritisch onder de loep te nemen.
Team
Classic
25
T21-095