Realiseren doelen computationeel denken gemeenschappelijk leerplan ICT en techniek eerste graad via Code.org

Nieuw dit schooljaar

Afgelast

Doelstellingen

Na deze sessie kan je door gebruik van het gratis platform Code.org leerlingen uitdagen en trainen in hun computationele vaardigheden.

Inhoud

Code.org is een gratis platform waar leerlingen op verschillende manieren leren programmeren. Door het oplossen van raadsels, het maken van een eigen game, het maken een eigen videoclip…  leren ze problemen te analyseren en algoritmes genereren om deze op te lossen via een grafische programmeertaal (digitaal).

Code.org bevat een grote bibliotheek met kant-en-klare lessen (met filmpjes), telkens in een uitdagend thema, volgens een opbouwende leerlijn op verschillende niveaus.

De code werkt volledig via de website code.org, geen software installatie nodig. 

Je kan als leraar zelf cursussen samenstellen, waar je de vorderingen van je leerlingen kan meevolgen. Je kan op elk moment je leerlingen beheren, oefeningen zichtbaar/onzichtbaar maken, evaluaties bekijken … en dit in een eenvoudige interface.

Methodiek

We verkennen het platform door een aantal oefeningen te maken op de laptop. Je gaat hands-on aan de slag om cursussen samen te stellen, klasgroepen aan te maken en deze te beheren. Alles gebracht vanuit de eigen onderwijservaring van de docent in de eerste graad SO.

Edities

Code Sessies Status
I21-136-A Afgelast
woensdag 7 oktober 2020
13.30u tot 16.30u
Middenschool Sint-Rembert 2
Bruggestraat 23
8820 Torhout, België
niet mogelijk
Code Sessies Status
I21-136-B Afgelast
woensdag 3 februari 2021
13.30u tot 16.30u
Middenschool Sint-Rembert 2
Bruggestraat 23
8820 Torhout, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Stijn De Boever

Aantal edities

0

Prijs

€ 64,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Secundair Onderwijs
  •       Eerste graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • ICT-coördinatoren

 

Maximum aantal deelnemers

16

Code

I21-136