Webinar - Joepie! (H)Echte speel- en leertijd! Hoe moeilijk gedrag preventief en remediërend aanpakken met een bewuste speelplaats- en buitenwerking?
Dag van de kleuter

Nieuw dit schooljaar

Afgelopen

Doelstellingen
  • Zicht hebben op het proces naar een verbindende speelplaatswerking toe;
  • Inzien hoe talenten, interesses of ontwikkelvelden een meerwaarde kunnen brengen op je speelplaats;
  • Met concrete tips (zelfs zonder groot budget) kunnen starten na deze sessie.
Inhoud

We getuigen over het proces dat vooraf ging aan een speelplaatswerking waarin negatief gedrag weinig tot geen kansen heeft en het uiteindelijke resultaat van dat proces.
We geven mee hoe een verbindend schoolklimaat kan gecreëerd worden als basis voor het vermijden van moeilijk gedrag.
We nemen je mee in het werkwoord ‘speeltijd’ en hoe een brede kijk op de ontwikkeling daarbij oplossingen aanreikt.
We geven je tal van voorbeelden over hoe een speelplaats een meerwaarde kan bieden om ook naast speeltijden kinderen bewust tot ontwikkeling te brengen.


Tijdens dit webinar krijg je zicht op hoe de speeltijd ook aangenaam kan zijn voor kleuters én voor leerkrachten.
Je krijgt zicht op een speelplaatsinrichting die werkt en hoe die tot stand kwam.
Er worden heel wat ideetjes en tips gegeven die ervoor zorgen dat je een beter inzicht krijgt in ZILL en extra mogelijkheden ziet voor de speeltijd.
We leggen uit hoe de speelplaatswerking ook naar een bewuste buitenwerking is gegroeid en hoe je ZILLdoelen buiten gedifferentieerd kan bereiken.

Methodiek
  • Webinar met mogelijkheid tot vraagstelling.
  • Link om deel te nemen wordt vooraf doorgestuurd naar het mailadres waarmee je de inschrijving hebt vervolledigd.

Edities

Code Sessies Status
I21-116-A
woensdag 16 september 2020
15.30u tot 17.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Bieke Wittebolle

Aantal edities

1

Prijs

€ 20,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Peuter en eerste kleuter
  • Tweede kleuter
  • Derde kleuter

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader
  • Beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

I21-116