Realiseren doelen computationeel denken, sensoren en actoren gemeenschappelijk leerplan ICT en techniek eerste graad via Micro:Bit

Afgelast

Doelstellingen

Na deze sessie kan je door gebruik van de Micro:bit leerlingen uitdagen en trainen in hun computationele vaardigheden.

Inhoud

Micro:Bit is een laagdrempelige kleine “computer” waar leerlingen op verschillende manieren leren programmeren (gemeenschappelijk leerplan ICT) en de mogelijkheden van elektronica ontdekken. De Micro:Bit heeft standaard op zijn compact bordje heel wat sensoren en actoren aanwezig (leerplan techniek): drukknoppen, leds, bluetooth antenne, digitaal kompas, bewegingssensor…  waardoor je zonder veel elektrisch schakelen snel tot een resultaat kan komen. 

Het programmeren kan via eenvoudige software vanuit de browser. Daarnaast zijn er ook heel wat ‘add-ons’ beschikbaar die onmiddellijk voor realistische, toffe en uitdagende oefeningen zorgen.

Er worden linken gelegd met de leerplandoelstellingen van het gemeenschappelijk leerplan ICT, het leerplan Techniek en STEM-Wetenschappen. 

Elke deelnemer krijgt na het volgen van deze navorming een gratis Micro:bit mee naar huis, samen met heel wat bruikbaar lesmateriaal!

Methodiek

Na een korte uitleg ga je hands-on aan de slag met de Micro:Bit. Je maakt kennis met het ter beschikking gestelde (eigen ontwikkelde) online oefenmateriaal, ieder op eigen niveau en tempo. Alle materiaal (opdrachten, oplossingen, filmpjes) wordt beschikbaar gesteld. 

Edities

Code Sessies Status
I22-173-A Afgelast
woensdag 27 oktober 2021
13.30u tot 16.30u
Middenschool Sint-Rembert 2
Bruggestraat 23
8820 Torhout, België
niet mogelijk
Code Sessies Status
I22-173-B Afgelast
woensdag 24 februari 2021
13.30u tot 15.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Stijn De Boever

Aantal edities

0

Prijs

€ 64,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Secundair Onderwijs
  •       Eerste graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • ICT-coördinatoren

 

Maximum aantal deelnemers

16

Code

I22-173