Stuur jij kleuters of sturen zij zichzelf?

Doelstellingen
  • vanuit focusdoelen ondernemende hoeken kunnen inrichten;
  • vanuit focusdoelen het spelen en leren van kleuters in hoeken kunnen begeleiden;
  • bewust worden van jouw rol als leercoach.
Inhoud

Tikken jouw kinderen ook tegen je buik om je aandacht te trekken met hun vele vragen? Zoeken ze hun antwoorden vooral bij jou? Kiezen jouw kinderen vlug de gemakkelijkste weg of gaan ze uitdagingen aan?

Leren is een proces en dat doe je met vallen en opstaan. Hoe neem je kinderen mee in dat proces?

In deze vorming bekijken we hoe je een sterke speel- en leeromgeving uitbouwt vertrekkende vanuit ondernemende doelen. Waar zit het evenwicht tussen begeleiden – sturen - zelfsturen? Na deze workshop kan je met verfrissende ideeën een nieuwe wind laten waaien in jouw vertrouwde hoeken.

Daag jouw kinderen nog meer uit en leer hen beter en breder kennen.

Formule van deze workshop: halve startdag, 2 maanden later een halve terugkomdag.

Doelgroep:

  • Kleuterleid(st)ers
  • Zorgcoördinatoren
  • Directies
  • Leerkrachten eerste leerjaar
Methodiek
  • Interactieve werkvormen, hoekenwerk, doceermoment
  • Deze vorming kan, indien gewenst, ook online georganiseerd worden. In dit geval valt uiteraard de verplaatsingskost weg, maar rekenen we wel een kleine kost van 15 euro aan voor online logistiek. 

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 900,00 voor 2 sessies

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  •    Gewoon Basisonderwijs
  •       Kleuteronderwijs
  •       Lager Onderwijs
  •          Eerste graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Zorgcoördinatoren
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T22-264