Hoe kan je binnenklasdifferentiatie praktisch organiseren bij grote klasgroepen?

Afgelopen

Doelstellingen

Aantonen dat het binnen grote klasgroepen mogelijk is om voldoende en in verschillende vakken te differentiëren en het voor de leraren toch haalbaar te houden.

Inhoud

Door een doordachte verdeling van de taken binnen het team, verschillende manieren van co-teaching, systematisch inlassen van relaxatie en pro-actieve cirkels maken we het haalbaar om zelfs binnen grote klasgroepen voldoende te differentiëren.

Inhoud:

  • Korte inleiding bij onze werking door de directeur: nood, vooropgestelde doelstellingen, afgelegde weg, voortdurende aanpassingen.
  • Bezoek in de klassen
  • Mogelijkheid tot gesprek met de teamleden
Methodiek
  • een woordje uitleg
  • bezichtigen, beschouwen
  • gesprek
Beginsituatie

openstaan voor vernieuwing

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Nicole Marcus

Aantal edities

0

Prijs

€ 59,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Komen leren

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  •    Gewoon Basisonderwijs
  •       Lager Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • Beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

16

Code

I21-032