Nieuw dit schooljaar
Afgelast
Bidden met jonge kinderen, stil worden, hoe begin je eraan? Jonge kinderen beleven deugd aan rustig worden en tot stilte komen. Die stilte-ervaring nemen we mee als basis voor gebedsopvoeding. Aan de hand van de gebedenklapper God, heb je even? Ik wil Je iets vertellen, bekijken we verschillende gebedjes van dichterbij. Tot rust komen, tot zichzelf komen, heel wat stiltespelletjes, materialen en stiltemomentjes worden onder de aandacht gebracht.
Tijdens deze sessie verken je de impuls ‘klasrituelen, vieren en vieringsmomenten’. Je verkent hoe je kunt bidden met jonge kinderen. Rituelen worden gekoppeld. Je werkt met de verschillende ontwikkelthema’s en kijkt wat er kan passen bij het gebed. Uiteraard maak je de koppeling naar ervaringen en belevingen en naar Bijbelverhalen. Je staat eveneens stil bij het functioneel gebruik van leermiddelen, reeds bestaande materialen, zoals Leeftocht voor jonge kinderen, de gebedenklapper.
Via de gebedenklapper en heel wat praktische materialen om stil te worden gaan we dieper in op stiltebeleving bij jonge kinderen. Dit alles gaan we verbinden met ervaringen uit de klas, Bijbelverhalen en Jezusbeelden.
Het zou fijn zijn dat de leerkrachten de inkanteling van RKG en Zill al kennen of er mee in aanraking gekomen zijn. Aan de hand van gebedjes en stiltebeleving gaan we verder oefenen met het ontwikkelveld RKG.
Code | Sessies | Status | ||
---|---|---|---|---|
I22-091-A Afgelast |
|
niet mogelijk |
0
€ 59,00
Individu
Classic
24
I22-091