Een digitale escaperoom met Google Apps (online)

Nieuw dit schooljaar

Afgelopen

Doelstellingen

Na deze sessie zal je zelf een educatieve break-out room kunnen opstellen met Google Apps. Je kan je lessen creatief omvormen tot een samenhangend geheel en leerlingen motiveren om de uitdaging aan te gaan.

Inhoud

Een escaperoom is een interactief spel waarbij een groep mensen in een of meerdere kamers wordt opgesloten. De deelnemers moeten door middel van het zoeken naar sleutels, codes en aanwijzingen, en door het oplossen van puzzels en raadsels de kamer binnen een bepaalde tijd proberen te verlaten.

Wist je dat je ook in de klas een escaperoom met educatieve content kan opzetten met behulp van ICT-tools? In dat geval spreekt men ook wel van een eduscape, een digitale escaperoom voor in de klas.

In deze opleiding leer je hoe je zelf een digitale escaperoom kan in elkaar steken met behulp van Google Formulieren. Je krijgt naast een aantal voorbeelden ook een stappenplan om een vergrendelformulier te maken dat je nadien kan gebruiken in de escaperoom.

Opmerking:
Dit is een online vorming.
Alle deelnemers zullen vooraf per mail de deelnamelink ontvangen.

Methodiek
  • Je oefent en speelt mee tijdens deze sessie
  • Hands-on
  • Alle deelnemers zullen de deelnamelink vooraf in hun mailbox ontvangen
Beginsituatie

/

Edities

Code Sessies Status
I22-081-A
woensdag 23 februari 2022
9.30u tot 12.30u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
woensdag 23 februari 2022
13.30u tot 16.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Fourcast for Education

Aantal edities

1

Prijs

€ 135,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •       Lager Onderwijs
  •    Buitengewoon Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

10

Code

I22-081