Een brede blik op evaluatie
Inzicht krijgen op de wereld van breed evalueren

Doelstellingen
  • Inzicht verwerven in het waarom, het wat en het hoe van Breed Evalueren.
  • Inzicht verwerven in de keuzes die een school kan maken binnen Breed Evalueren.
  • Inzicht verwerven in hoe je leerlingen kan betrekken in hun leerproces.
  • Doelgerichter en bewuster leren omgaan met diversiteit en evalueren doorheen de hele school.
Inhoud

In deze sessie leiden we jullie in in de wereld van Breed Evalueren. We bekijken de 6 principes van breed evalueren en doorspekken deze met verschillende concrete mogelijkheden en voorbeelden. Het is een sessie voor al wie op een motiverende, authentieke en gevarieerde manier aan de slag wil met evaluatie.
De wereld verandert voortdurend en daar moeten we op inspelen om onze leerlingen een stevige basis mee te geven. In deze wereld wordt niet enkel kennis verwacht, maar ook heel wat vaardigheden en attitudes.
Door in te zetten op breed evalueren richten we onze aandacht niet alleen op  het product, maar ook op het proces. We nemen leerlingen mee in het evaluatieproces. We kunnen hiervoor kiezen tussen een waaier aan evaluatievormen. In deze sessie bekijken we enkele voorbeelden en werkvormen  die inspirerend kunnen zijn voor je eigen praktijk.

Opmerking:

Na het volgen van deze vorming kan je de vervolgsessie 'Van breed evalueren naar rapporteren' (T22-227) volgen.


Methodiek
  • Interactieve vorming
  • Deze vorming kan, indien gewenst, ook online georganiseerd worden. In dit geval valt uiteraard de verplaatsingskost weg, maar rekenen we wel een kleine kost van 15 euro aan voor online logistiek. 
Beginsituatie
/

Inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Art de Co vzw

Prijs per sessie

  • € 550,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •    Lager Onderwijs
  • Buitengewoon Basisonderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

24

Code

T22-012