Met de nieuwe eindtermen komt ondernemingszin en in het verlengde daarvan ondernemend onderwijs nog meer in de kijker te staan. Maar wat betekent “ondernemend onderwijs” eigenlijk? Wat kan ik als leerkracht (in mijn dagdagelijkse praktijk) doen om ondernemend(er) voor de klas te staan? Hoe kan ik ondernemingszin stimuleren binnen mijn lesinhoud, mijn vak?
Aan de hand van het theoretische STEP-model (Prof. Laevers - Cego) gaan we samen op zoek naar de antwoorden op bovenstaande vragen. We nemen het leermilieu onder de loep en staan (kort) stil bij de impact van oa klasorganisatie, leerkrachtstijl, evaluatie,…
Via concrete cases gaan we in groep kijken wat we kunnen doen met onze opgegeven leerinhoud. We denken na over het eigenaarschap van leerlingen en leren van elkaar. Gewapend met nieuwe inzichten en praktisch inzetbare tips kan je aan de slag in je eigen klas.
Geen specifieke voorkennis vereist. Wel graag wat praktische ervaring in functie van klashouden.
Team
Classic
25
T21-060