Activiteiten ontwikkelen vanuit Zill
De Zill-uitdagingen toepassen op een concrete activiteit

Doelstellingen
  • Visie en uitdagingen van Zill concretiseren op niveau van een activiteit;
  • Met elkaar reflecteren hoe je activiteiten kan ‘verzillen’;
  • Aangereikte ontwerptips zelf kunnen toepassen en situeren t.o.v. principes van focus en arrangement.
Inhoud

Het leerplanconcept Zin in Leren, Zin in Leven! van Katholiek Onderwijs Vlaanderen daagt leerkrachten uit om bewuster en gefocust om te gaan met het didactisch ontwerp van hun activiteiten. Deze sessie biedt je inzicht en houvast om concrete verbanden te leggen tussen de visie van Zill en (het aanpassen van) methodegebonden of zelf ontworpen activiteiten. Welke vragen kun je jezelf stellen om een les vanuit een Zill-bril bv. harmonischer te maken, meer op maat of dichter betrokken op de werkelijkheid? Met de verschillende ontwerptips kun je achteraf verder aan de slag om te groeien als Zill-ontwerper.

Deze vorming wordt georganiseerd i.s.m. Tenz.

Methodiek

Actieve sessie ondersteund door presentatie.

Beginsituatie

Aan de slag met Zill in de school.

Inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Oetang bvba
  • Tenz vzw

Prijs per sessie

  • € 550,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • Beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T21-114