Ontwerpend leren vanuit prentenboeken
Prentenboeken zetten jonge kinderen aan het werk

Nieuw dit schooljaar

Afgelopen

Doelstellingen
  • Kennismaken met de kern van ontwerpend leren;
  • Prentenboeken inzetten voor boeiende ontwerpprocessen
  • Kleuters actief betrekken in het ontwerpend leren
  • De verhouding ontdekken tussen O&O, STEM, Wero,…
Inhoud

Prentenboeken doen een nieuwe wereld opengaan voor jonge kinderen. Ze creëren een context waarmee je als leerkracht heel veel richtingen uit kan. In deze sessie gebruiken we de activerende kracht van prentenboeken om ontwerpend leren bij kleuters te stimuleren.

Vanuit concrete voorbeelden ontdek je wat de sleutels zijn om het prentenboek (samen met de kinderen) te ontrafelen en te vertalen in een boeiende ontwerpvraag. Je leert hoe je het O&O-proces kan begeleiden en kleuters erin betrekt. 

De sessie is een laagdrempelige manier om een belangstellingscentrum anders aan te pakken, maar ook om rond STEM (wetenschappen en techniek) te werken met jonge kinderen.

Methodiek
  • Actieve opdrachten
  • Presentatie en discussie
Beginsituatie

/

Edities

Code Sessies Status
I22-099-A
donderdag 10 maart 2022
9.00u tot 12.00u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Oetang bvba
  • Tenz vzw

Aantal edities

1

Prijs

€ 65,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Kleuteronderwijs
  •    Tweede kleuter
  •    Derde kleuter
  • Lager Onderwijs
  •    Eerste graad

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

15

Code

I22-099