Dit initiatief wordt georganiseerd vanuit
Vives Hogeschool,
powered by Eekhout Academy
In deze sessie zetten we de succesfactoren en valkuilen van co-teaching in het secundair onderwijs op een rijtje. Dit doen we aan de hand van wetenschappelijk onderzoek én aan de hand van onze ervaringen met co-teaching in de eigen opleiding EBASO.
In onze opleiding krijgen derdejaarsstudenten namelijk de kans om hun stage in co-teaching met een mentor te doen. Dit stageconcept geeft ons een inkijk in de praktische do's-en-don’ts betreffende co-teaching. We kunnen examples of good practice voor volgende vakken aanbieden: wiskunde, voeding, Frans, biologie, bio-esthetiek, Nederlands, LO en haartooi.
Één van de belangrijkste succesfactoren voor co-teaching is kunnen reflecteren en feedback geven aan elkaar. In deze sessie geven we enkele richtlijnen en praktische oefeningen op deze vaardigheden.
Tot slot verdiepen we ons in hoe co-teaching in functie van coöperatief leren kan ingezet worden.
Doceren, praktische oefening per 2, coöperatief leren
Deze sessie is ideaal voor leraren die voor de klas staan en geïnteresseerd zijn in co-teaching. Ze moeten geen ervaring hebben met co-teaching.
Team
Classic
25
T23-222