STEM: Vanwaar haal je de mosterd?
Je wil aan STEM werken in je klas… maar hoe begin je eraan en waar haal je de ideeën?

Nieuw dit schooljaar

Dit initiatief wordt georganiseerd vanuit Vives Hogeschool,
powered by Eekhout Academy

Doelstellingen

Je lessen stemmiger maken en daarmee twee vliegen in één klap: vakoverschrijdend werken en tijdswinst en enthousiasme boeken.

STEM zien in de kleinste dingen om je heen en met je leerlingen op onderzoek gaan.


Inhoud

Een STEM-les: Tijdrovend? Moeilijk? Veel materiaal? Te weinig voeling met het onderwerp? Een beetje bang zelfs?

In deze vorming tonen we dat je al heel wat doet! De ingrediënten en nieuwe invalshoeken om je lessen STEMmiger te maken vind je in deze vorming. 

De leerplannen, de handleiding, actualiteit, een les wiskunde, een boek, iets wat een leerling meebrengt, geschiedenis, de leerlingen die een zelf gekozen probleem mogen kiezen, onderzoeken en een oplossing realiseren: Zeker! En nog meer zelfs.

Meebrengen: een gezonde portie nieuwsgierigheid en een grote goesting in STEM

Aanbeveling: aansluitend op deze vorming de I25-035 STEM: Wetenschap en techniek uitgeplozen, in de namiddag volgen
Methodiek

De vorming gaat over veel invalshoeken om aan een les te beginnen met veel voorbeelden uit de praktijk en ideetjes om de volgende dag te integreren in je les zelf. We verzamelden honderden door ons ontworpen en geteste ‘kant-en-klare’ lessen en delen die met jullie.


Beginsituatie

Geen voorkennis vereist.

Edities

Code Sessies Status
I25-034-A
donderdag 10 oktober 2024
9.00u tot 12.00u
KH VIVES Campus Kortrijk
Doorniksesteenweg 145
8500 Kortrijk, België
inschrijven

Inschrijven

inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Geert Neyrynck

Aantal edities

1

Prijs

€ 72,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Gewoon Basisonderwijs
  •    Lager Onderwijs
  • Buitengewoon Basisonderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Leerlingenbegeleiders
  • Zorgcoördinatoren
  • ICT-coördinatoren
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • Alle geïnteresseerden

 

Maximum aantal deelnemers

24

Code

I25-034