Nieuw dit schooljaar
Afgelopen
Deelnemers ontwikkelen wetenschappelijk onderbouwde kennis en ontdekken tools om de veerkracht en het welbevinden van de leerlingen te versterken.
Leerkrachten en schoolpersoneel dat jongeren ondersteunt bij hun psychosociale ontwikkeling worden getraind om rond ‘veerkracht en welbevinden’ aan de slag te gaan op school. Daarbij kunnen ze een beroep doen op het lesmateriaal dat we daarvoor ontwikkelden.
De train-de-trainer bespreekt de basiselementen van veerkracht.
We leven in erg woelige tijden, waarin veel jongeren worstelen met hun gevoelens. Veerkracht ontwikkelen is daarom geen overbodige luxe. Maar hoe doe je dat?
In deze training bekijken we de fysiologische basis van veerkracht en de impact van stress op onze emoties, gedachten, (non-)verbale taal en gedrag. Dat doen we op basis van de Polyvagaaltheorie van Dr. Stephen Porges. Dat geeft ons een zicht op waar bijvoorbeeld opstandig of angstig gedrag vandaan komt.
Daarna onderzoeken we mogelijke oorzaken van stress en reiken we handvatten aan om jongeren te leren hoe ze zichzelf kunnen reguleren.
De train-de-trainer biedt informatie en tools, die we afwisselend inzetten. Er wordt voldoende ruimte voorzien voor vragen, zodat de deelnemers volledig uitgerust zijn om zelf rond het thema aan de slag te gaan met de leerlingen.
Code | Sessies | Status | ||
---|---|---|---|---|
I23-104-A |
|
niet mogelijk |
1
€ 65,00
Individu
Classic
25
I23-104