Zelfverwondend gedrag (ZVG) op school en thuis, hoe ermee aan de slag!
Zelfverwonding bij kinderen en jongeren: do’s & dont’s

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen
  • Leerkrachten kennen de terminologie over zelfverwondend gedrag en de prevalentie ervan.
  • Leerkrachten kennen de samenhang van factoren die ZVG kunnen beïnvloeden en kunnen signalen herkennen van ZVG.
  • Ze kennen de functies van het gedrag en weten hoe deze in kaart te brengen met een jongere.
  • Leerkrachten weten de grenzen van de school en zichzelf aan te geven. 
Inhoud
We bekijken samen de terminologie, prevalentie, samenhang. We staan uitgebreid stil bij het belang van een functieanalyse. De behandeling en aanpak op school komen aan bod.
We bekijken praktijkvoorbeelden.
Is er nood aan een protocol op school? Waar kunnen we afgrenzen en doorverwijzen?
Methodiek
We gaan actief aan de slag met voorbeelden, er is ruimte voor vragen en interactie vanuit jullie team.
Doceren is beperkt, onderwijsleergesprek, groepswerk momenten.
Beginsituatie
Wil je meer weten over zelfverwonding en hoe je hier als zorgteam of leerkracht kunt rond werken? Dan is deze teamvorming iets voor jullie. Voorkennis is niet nodig, deze vorming is toegankelijk voor iedereen!

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 675,00 voor 1 sessie
  • € 1.350,00 voor 2 sessies

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •       Lager Onderwijs
  •          Derde graad
  •    Buitengewoon Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T26-199