Differentiëren voor cognitief sterk functionerende leerlingen
Compacten, verrijken en leerlijnen voor cognitief sterk functionerende leerlingen

Doelstellingen

De reguliere leerstof, instructie en herhalingsoefeningen zijn afgestemd op leerlingen met een gemiddelde intelligentie. De leerstijl van cognitief sterk functionerende leerlingen wijkt door hun ongewone manier van denken sterk af van de leerstijl van reguliere leerlingen.

Inhoud
  • Wat is de leerstijl van een cognitief sterk functionerende leerling?
  • Hoe kan je dit rijmen met de reguliere leerstof?
  • Hoe moet je aangepast onderwijs aanbieden?
  • Wat is compacten?
  • Waaraan moet goede verrijkingsleerstof voldoen?
  • Welke materialen bestaan er...

Beginsituatie

Enige kennis van hoogbegaafdheid

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 695,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Administratief ondersteunend personeel
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T24-179