Onthaal centraal in de lagere school
Hoe organiseer je een sterke start van je klasdag? Ga voor een onthaal waarin actie en zelfsturing centraal staan

Doelstellingen
  • Ontdekken van de mogelijkheden en de meerwaarde van deze organisatievorm om maximaal in te zetten op het vergroten van de zelfsturing van je leerlingen. 
  • Verkennen van de bouwstenen van een activerend onthaal en een hele reeks praktische tools om je onthaal uit te bouwen.
Inhoud

Hoe organiseer ik mijn onthaalmoment zodat plannen, terugblikken, actie en samenhorigheid voorop staan? Tijdens het activerend onthaal willen we het initiatief van de leerlingen vergroten en hun zelfstandigheid stimuleren. Een activerend onthaal is praktisch, minder tijdrovend en doelgericht. Geen wachtende kinderen meer terwijl juf of meester de aanwezigheden oplijst, maar ondernemende activiteit vanaf het eerste moment.

Benieuwd? Je ervaart aan den lijve de bouwstenen en de voordelen van een activerend onthaal en je krijgt heel wat praktische tips en tools die je meteen de volgende dag al in je klas kan gebruiken.


Formule van deze workshop: halve startdag, 2 maanden later een terugkommoment (PV van 2 uur of sessie van 3 uur).

Methodiek

Ervaringsmoment, interactieve werkvormen, doceermomenten, uitwisselmomenten en afstemmingsmomenten met collega’s.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 900,00 voor 2 sessies

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  •    Gewoon Basisonderwijs
  •       Lager Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Zorgcoördinatoren
  • Directeurs en adjunct-directeurs

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T23-249