Ontwerpbasis
Onderwijstechnologische vaardigheid
Lesmateriaalcreatie
Efficiëntie en probleemoplossing
Hoe zorg je ervoor dat elke leerling of student op zijn of haar eigen tempo, niveau en noden kan leren? In deze professionalisering ontdek je hoe je digitale leerpaden ontwerpt die niet alleen gestructureerd en doelgericht zijn, maar ook ruimte bieden voor differentiatie, zelfsturing en leerprogressie.
Je leert hoe je leerdoelen, evaluatiecriteria en visuele elementen samenbrengt in één coherent geheel dat zich aanpast aan de diversiteit binnen je klasgroep. Zo creëer je een leeromgeving waarin leerlingen of studenten zich uitgedaagd, ondersteund en betrokken voelen.
Wat ga je leren in deze professionalisering?
Klaar om gepersonaliseerd leren een centrale plek te geven in jouw onderwijspraktijk?
Schrijf je in voor deze professionalisering en ervaar hoe je met digitale leerpaden het potentieel van elke leerling sterker tot ontwikkeling laat komen – stap voor stap, op maat en met impact.
Deze nascholing kan ook online georganiseerd worden.
Toelichting van het onderwijskundig kader + demonstratie + workshop (hands-on)
Deze professionalisering bestaat uit drie opeenvolgende fasen: een toelichting van het onderwijskundig kader, een demonstratie en een praktijkgerichte workshop.
In de eerste fase wordt het onderliggend didactisch en theoretisch kader toegelicht. Daarbij wordt stilgestaan bij relevante uitgangspunten, onderwijsdoelen en overwegingen voor de toepassing binnen diverse onderwijssituaties.
De tweede fase bestaat uit een demonstratie waarin concrete voorbeelden worden aangereikt ter illustratie van mogelijke toepassingen. De focus ligt hierbij op didactische haalbaarheid, meerwaarde en strategisch gebruik.
Tijdens de afsluitende workshop passen de deelnemers de verworven inzichten toe in een praktijkgerichte opdracht. De deelnemers ontwikkelen eigen toepassingen, met ruimte voor exploratie, reflectie en onderlinge uitwisseling.
Team
Classic
25
T26-033