Hoe kunnen we als gedreven mentoren een reële meerwaarde betekenen? - DUPLICAAT

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen
  • De deelnemers kunnen mogelijke problemen die ze in de praktijk tegenkomen herkennen en ze weten hoe ze ze moeten aanpakken;
  • De deelnemers leren hoe ze kunnen werken met een viertal direct toepasbare tools.
Inhoud

We vertrekken van concrete casestudies en bieden via interacties handvaten aan. Vervolgens ontdekken we vier tools en passen we ze toe in groepjes.

In het eerste deel wordt een korte brainstormoefening gedaan met de deelnemers om praktijkervaringen uit te wisselen en te leren kennen.

Vervolgens worden een viertal concrete “cases” voorgelegd waarmee verder gewerkt wordt voor een analyse (eerst in groepjes, vervolgens plenair).

Hiervoor worden vier evidence informed tools gebruikt die ook door mentoren gehanteerd kunnen worden in de eigen praktijk.

Om af te sluiten wordt het kernkwadrantenmodel van Ofman uitgelegd en toegepast.


Methodiek

Brainstorming – discussie en interacties – reflecties over cases en tools – confrontatie van diverse standpunten - zelfreflectie

Beginsituatie

De workshop richt zich vooral tot mentoren die starten of die hun eerste nascholingen willen volgen.

Edities

Code Sessies Status
I26-093-A
woensdag 4 februari 2026
14.00u tot 17.00u
KH VIVES Campus Brugge
Xaverianenstraat 10
8200 Brugge, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Aantal edities

1

Prijs

€ 75,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Mentoren

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

I26-093