Leerproblemen en -stoornissen in de klas
Wetenschappelijk onderbouwd inzicht verwerven in leerproblemen

Nieuw dit schooljaar

Afgelast

Doelstellingen

Inzicht in impact van leer- en ontwikkelingsproblemen/stoornissen op het leren.

Haalbare aanpak binnen klasverband.

Inhoud

We starten vanuit het opbouwen van een duidelijke omkadering rond “wat is leren” en frissen enkele belangrijke wetenschappelijk-pedagogische standpunten op. Daarna zoomen we in op diverse leer- en ontwikkelingsproblemen/stoornissen zoals autisme, hoogbegaafdheid, hoogsensitiviteit, DCD, … én meer algemene leerproblemen als demotivatie, faalangst, uitstelgedrag … Naast het wetenschappelijk kader, worden concrete tips rond “leren leren” meegegeven om zo een gedifferentieerde zorgaanpak haalbaar en werkbaar te houden voor jouw als leerkracht én renderend voor alle leerlingen. Er wordt tot slot ook ruimte voorzien voor het bespreken van eigen casussen. 

Beginsituatie

Interactief. Theorie afgewisseld met bespreken van (eigen) casussen.

Edities

Code Sessies Status
I25-103-A Afgelast
maandag 25 november 2024
9.00u tot 12.00u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
maandag 25 november 2024
13.00u tot 16.00u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Sylvia Van Loo

Aantal edities

0

Prijs

€ 135,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

I25-103