Doelstellingen
Ontwerpbasis
- Je zal begrip hebben van het ontwerpproces van interactive voting design.
- Je zal de ontwerpprincipes toepassen om interactive voting design te implementeren in de klaspraktijk.
Onderwijstechnologische vaardigheid
- Je zal vertrouwd zijn met de aangeboden onderwijstechnologische tools.
- Je beheerst de basisfuncties binnen de tools om eindproducten te maken in het kader van interactive voting design.
Lesmateriaalcreatie
- Je zal in staat zijn om eindresultaten te ontwerpen met behulp van de aangeboden tools.
Efficiëntie en probleemoplossing
- Je zal praktische tips en trucs hebben geleerd om efficiënter met de aangeboden tools te werken.
- Je zal veelvoorkomende ontwerpproblemen kunnen oplossen.
Inhoud
Stap in de wereld van interactief leren en ontdek hoe je stemactiviteiten kan creëren en implementeren in je klas. Deze professionalisering biedt een diepgaande verkenning van interactive voting design.
Wat ga je leren in deze professionalisering?
- Begrijp het ontwerpproces van interactive voting design en pas de ontwerpprincipes toe.
- Vertrouwdheid met onder andere de onderwijstechnologische tools Plickers, Kahoot, Socrative, Mentimeter, Wooclap...
- Beheers de basisfuncties om eindproducten te maken met interactive voting design.
- Ontwerp en implementeer interactieve stemactiviteiten die je lessen verrijken.
- Leer praktische tips en trucs voor efficiënt werken en het oplossen van ontwerpproblemen.
Schrijf je nu in en ontdek hoe je met deze tools en kennis jouw lessen interactiever en boeiender kan maken! Wees klaar om hands-on ervaring op te doen en direct toepasbare methoden te leren.
Deze professionalisering kan ook online georganiseerd worden.
Methodiek
Verkenning van het onderwijskundig kader + demonstratie + hands-on.
Het eerste deel van deze professionalisering bestaat uit een toelichting van het onderwijskundig kader, gericht op interactive voting design. In het tweede - meest uitgebreide deel - worden diverse onderwijstools gedemonstreerd om interactieve voting te implementeren in de klaspraktijk. Vervolgens gaan de deelnemers in deze professionalisering actief aan de slag (hands-on) met de aangeboden onderwijstechnologische tools om zelfgemaakte votingtools in te zetten, aangepast aan de eigen onderwijsnoden en -wensen.