Afgelopen
Na deze studiedag begrijp je zonder twijfel beter waarom sommige kinderen zoveel moeilijkheden hebben, heb je handvatten om met hen aan de slag te gaan en beschik je over een schat aan speelse oefenideeën.
Rekenen wordt zoveel leuker als we tot 100 mogen gaan … tenminste voor de rekenbollebozen. De anderen hebben een zware klus te klaren. Hoe help je als leerkracht zoveel mogelijk kinderen om dit goed onder de knie te krijgen?
De getallen worden complexer, de vier hoofdbewerkingen doen hun intrede en er zijn al echte procedures. Tijdens deze studiedag bekijken we hoe je dit alles ook voor zwakke rekenaars begrijpbaar, haalbaar en misschien zelfs leuk kan maken.
We bekijken voor ieder topic wat er kan mislopen, waarom dit gebeurt en vooral, hoe je dit kan aanpakken. Zo komen de volgende dingen uitgebreid aan bod:
Het gaat niet om een ‘methode’ maar heel specifiek over datgene wat je heel concreet kan doen als er iets misloopt. Voor ieder item krijg je ook voldoende omkadering zodat je begrijpt waarom het kan mislopen.
Pedagogische achtergrond of therapeutische vorming gericht op het begeleiden van rekenzwakke kinderen.
Code | Sessies | Status | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
I22-050-A |
|
niet mogelijk |
1
€ 110,00
Individu
Classic
24
I22-050