Onderpresteren bij (hoog)begaafde leerlingen: herkennen, voorkomen en omkeren (online)

Nieuw dit schooljaar

Afgelopen

Doelstellingen
  • Onderpresteren bij (hoog)begaafde leerlingen opmerken en omkeren;
  • Voorkomen van onderpresterend gedrag.
Inhoud

Een grote frustratie bij ouders, bij leerkrachten en de leerling zelf is wanneer de leerling met de mogelijkheden om goed te leren aanhoudend ondermaats gaat presteren.

Onderpresteren is aangeleerd gedrag.

Tijdens de vorming leer je hoe je de onderpresteerder in de klas kunt opmerken en hoe je hem/haar begeleidt in de richting van het leveren van betere prestaties.

Nog belangrijker is dat je te weten komt waar je aandacht aan dient te geven om onderpresteren bij (hoog)begaafde leerlingen te voorkomen. 

De deelnamelink wordt vooraf verstuurd naar het e-mailadres waarmee de inschrijving voltooid werd.

Methodiek

interactieve vorming

Beginsituatie

De deelnemers herkennen hoogbegaafdheid bij leerlingen.

Edities

Code Sessies Status
I22-042-A
woensdag 17 november 2021
9.00u tot 12.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
woensdag 17 november 2021
13.00u tot 16.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Aantal edities

1

Prijs

€ 110,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •       Lager Onderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

I22-042