Digi-dinsdag: ICT en differentiatie
Zet ICT in om een aanpak op maat mogelijk te maken

Nieuw dit schooljaar

Afgelast

Inhoud

Deze workshop gaat al enkele jaren mee, maar groeit mee met het aanbod en is steeds up-to-date.

ICT kan een gedifferentieerde aanpak mogelijk maken bij de voorbereiding en het lesontwerp, bij de werkvormen en ondersteuning en bij de evaluatie en remediëring. Dit is ook de leidraad van deze workshop.


  • Voorbereiding: denk na over je materiaal en het verloop van je les;
  • Tijdens de les: differentieer door de juiste werkvorm te hanteren of gepaste ondersteuning te bieden;
  • Evaluatie: zet feedback in als hefboom van leren en bied uitbreidings- of remediëringsmateriaal aan via ICT. Stel andere doelen voor het product en de evaluatie.


In deze sessie tonen we welke tools en didactiek je kan inzetten om die aanpak mee mogelijk te maken.


Digi-dinsdag: telkens 1 uur volle focus op één educatieve toepassing of digitale didactiek.

Elke sessie legt waar mogelijk de link met de doelen ICT die elke leerkracht bij leerlingen moet ontwikkelen. Bekijk zeker het niveau van vereiste ICT-vaardigheid.

  • Basis = te volgen door iedereen, zelfs met beperkte ICT-vaardigheid. Didactische tips en uitproberen, maar is ook de vermelding als er over een bepaalde tool maar één sessie gegeven wordt. Alle dubbele sessies zijn ook te volgen met basic ICT-vaardigheden.
  • Verdieping = voor wie de basis volgde van een bepaalde toepassing (vervolgsessie dus) of als er al wat ICT-vaardigheid bij komt kijken om deze sessie te kunnen volgen.


digi-dinsdag.be

Edities

Code Sessies Status
I22-169-A Afgelast
dinsdag 23 november 2021
19.00u tot 21.00u
Webinar
Online websessie 0
Online websessie, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Erik Devlies

Aantal edities

0

Prijs

€ 50,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

I22-169