Een digitale escaperoom met Google Apps

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen

Na deze sessie zal je zelf een educatieve break-out room kunnen opstellen met Google Apps. Je kan je lessen creatief omvormen tot een samenhangend geheel en leerlingen motiveren om de uitdaging aan te gaan.

Inhoud

Een escaperoom is een interactief spel waarbij een groep mensen in een of meerdere kamers wordt opgesloten. De deelnemers moeten door middel van het zoeken naar sleutels, codes en aanwijzingen, en door het oplossen van puzzels en raadsels de kamer binnen een bepaalde tijd proberen te verlaten.

Wist je dat je ook in de klas een escaperoom met educatieve content kan opzetten met behulp van ICT-tools? In dat geval spreekt men ook wel van een eduscape, een digitale escaperoom voor in de klas.

In deze opleiding leer je hoe je zelf een digitale escaperoom kan in elkaar steken met behulp van Google Formulieren. Je krijgt naast een aantal voorbeelden ook een stappenplan om een vergrendelformulier te maken dat je nadien kan gebruiken in de escaperoom.

Methodiek
  • Je oefent en speelt mee tijdens deze sessie.
  • Hands-on
  • Deze vorming kan, indien gewenst, ook online georganiseerd worden. In dit geval valt uiteraard de verplaatsingskost weg, maar rekenen we wel een kleine kost van 15 euro aan voor online logistiek.
Beginsituatie

/

Inschrijven

 

Praktische info

Docent

    Fourcast for Education

Prijs per sessie

  • € 550,00 voor 1 sessie
  • € 1.100,00 voor 2 sessies

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •       Lager Onderwijs
  •    Buitengewoon Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T22-189