Crisiscommunicatie
Allerhande vormen van communicatie bij een crisis onder de loep

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen

De complexiteit van communicatie in kaart brengen als onderdeel van een crisisplan.

Inhoud

Adequaat reageren in een crisis is niet evident. De zenuwen gieren, emoties laaien op en je moet ondertussen goed reageren. Door transparant te communiceren vermijd je dat de crisis nog groter wordt. 

Wie telefoneren we, wat kunnen we digitaal en wat moeten we rechtstreeks doen? En wat te zeggen of te zwijgen? Hoe verwoorden we wat er is gebeurd? Wie van de betrokkenen heeft communicatieve talenten? 

Bij het minste wat er gebeurt, is de hele wereld op de hoogte! De pers staat snel aan je deur, ben jij diegene die het woord voert? 

We stellen een crisiscommunicatieplan op vertrekkend vanuit een aantal mogelijke crisissen. Be prepared!


Methodiek

We vertrekken vanuit gekende of mogelijke situaties of vanuit de ervaring van de deelnemers en bespreken zowel in grote of kleine groepjes een mogelijke manier van communiceren aangepast aan de situatie.


Deze vorming kan, indien gewenst, ook online georganiseerd worden. In dit geval valt uiteraard de verplaatsingskost weg, maar rekenen we wel een kleine kost van 15 euro aan voor online logistiek.

Beginsituatie

Deelnemers brengen indien mogelijk een crisisplan mee.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 550,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T22-105