Deelnemers aan deze sessie verwerven volgende competenties:
Leren via sturing aangevuld met leren vanuit zelfsturing en eigenaarschap.
Klaverblad 3: zelfregulatie en zelfregulerend leren
Wat zijn de aspecten en fasen van zelfregulerend leren/leven? (model van Zimmerman)
Welke vaardigheden zijn noodzakelijk te ontwikkelen en welke ontwikkeling doorloopt de leerling (van observatieniveau over imitatieniveau en zelfbeheersingsniveau naar zelfregulatieniveau)? Wat vertelt de zelfdeterminatietheorie ons over de relatie tussen zelfsturing en intrinsieke motivatie?
We gaan ook in op voorbeelden voor de klaspraktijk.
Dit aanbod is bedoeld als ondersteuning van de uitwerking van persoonsgebonden ontwikkeling op de basisschool.
De reeks bestaat uit 4 modules die één geheel vormen, maar ze kunnen ook apart gevolgd worden.
Kenmerk van deze reeks: krachtige inzichten, ondersteund met bruikbare methodieken op school.
De verschillende inzichten, methodieken en instrumenten worden toegelicht. Daarnaast worden verschillende instrumenten concreet besproken en uitgetest op hun toepassingsmogelijkheden binnen de eigen schoolcontext in de vorm van dialoog en interactieve werkmomenten.
Team
Classic
25
T21-185