We geven je een antwoord op volgende vragen:
We geven je tools om gedurende het volledige schooljaar de groepssfeer te beïnvloeden. We maken er een actieve workshop van zodat je naar huis gaat met een arsenaal aan spelletjes en tussendoortjes. Door ze zelf te spelen ondervind je de waarde ervan maar ervaar je ook de drempels en moeilijkheden.
Een groep leerlingen is nog geen klas, laat staan een klasgroep. In deze workshop bespreken we de verschillende fases van groepsvorming. Voor elke fase geven we enkele voorbeelden van groepsactiviteiten. Daaraan koppelen we actieve werkvormen en energizers. We bieden je tips aan hoe je als leerkracht gericht invloed kunt uitoefenen. Het doel? Een positief en veilig klasklimaat!
Want in een positieve en veilige klasgroep gaat het lesgeven vlotter.
Dit is niet alleen een meerwaarde voor de leerkracht maar ook voor de leerlingen verhoogt dit het welbevinden: iedereen is betrokken, elk spel is anders, er heerst een ontspannen sfeer.
Het spelen van energizers en leuke tussendoortjes oefent impliciet de persoonlijke en sociale vaardigheden van jouw leerlingen.
Daarenboven zorgen korte bewegingstussendoortjes voor een ontlading na een ernstig werkmoment maar zijn ook een zinvolle beloning na een inspanning.
In de workshop bieden we een hele reeks energizers aan die we sprokkelden uit verschillende handleidingen. Zo breid je als leerkracht je arsenaal aan spelletjes en tussendoortjes uit. Door ze zelf te spelen, ondervind je de waarde ervan, maar ervaar je ook de drempels en moeilijkheden.
Team
Classic
25
T23-243