Nieuw dit schooljaar
Bij dit nieuwe minimumdoel komt heel wat kijken.
Leerlingen hebben de basisconcepten van computationeel denken leren kennen in de eerste graad en passen deze nu toe in nieuwe contexten om de werking van een digitaal systeem te ontrafelen en te begrijpen, en zo te kunnen inschatten welke impact zo’n systeem op de maatschappij kan hebben.
Wij hebben een kader ontworpen om met dit minimumdoel aan de slag te gaan op jouw school. In deze sessie bekijken we enkele uitgewerkte voorbeelden en bespreken we een mogelijke aanpak en evaluatie. We geven zowel contexten voor de doorstroomfinaliteit, dubbele finaliteit als finaliteit arbeidsmarkt.
In deze nascholing worden de concepten van computationeel denken verduidelijkt. Vervolgens maak je kennis met concrete voorbeelden die je kan gebruiken in je klaspraktijk. Je past concepten van computationeel denken toe op een digitaal systeem om de werking van het systeem te begrijpen. Vervolgens koppel je dit aan de impact van het digitaal systeem op de maatschappij.
Code | Sessies | Status | ||
---|---|---|---|---|
I25-128-A |
|
inschrijven |
1
€ 72,00
Individu
Classic
20
I25-128