Leerkrachten laten reflecteren op hun communicatie met leerlingen. Pedagogisch sensitieve communicatie verhoogt emotionele betrokkenheid

Doelstellingen
Hoe kan je beginnende leerkrachten begeleiden bij hun reflectie op hun communicatie en zo groeien naar een meer pedagogisch sensitieve communicatie?
Inhoud

Growth mindset, self-efficacy, self-determination, self-regulation… veel van de kaders die we ontdekken als we op zoek gaan naar communicatie die de inclusie en integratie van jongeren met leerbelemmeringen verhoogt, vertrekken vanuit eenzelfde positieve ingesteldheid.

Hoe kunnen we vanuit deze gedachten werken aan een veilig leef- en leerklimaat, een klimaat waarin jongeren zich betrokken voelen?

We werken naar een mogelijk reflectie-instrument om de communicatie van leerkrachten pedagogisch sensitiever te maken.

Methodiek
Interactieve werkvormen: vertellen met ruimte voor vragen, braindump, leren via hardop denken, leren via rolmodel, debat, om-denken.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 650,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  • Gewoon Basisonderwijs
  • Gewoon Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Mentoren

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T23-312