Nieuw dit schooljaar
Deelnemers kunnen de kracht van taalmodellen in combinatie met beelden benutten voor kunst- en ateliervakken.
Deelnemers kunnen AI gedreven beeldgeneratoren effectief inzetten in kunst- en ateliervakken en om mediawijsheid en kritisch denken te trainen.
We starten met een kennismaking waar deelnemers hun ervaring met taalmodellen en beeldgeneratoren delen, gevolgd door een korte op maat gebrachte inleiding tot generatieve AI.
Daarna leren de deelnemers aan de hand van voorbeelden hoe ze met beelden taalmodellen kunnen voeden en dit gebruiken in de les- en leerpraktijk.
In het deel over beeldgeneratoren wordt geïllustreerd hoe en wanneer ze ingezet kunnen worden voor vakken als kunstgeschiedenis en kunstinitiatie en om creatieve processen te versterken en te verrijken.
We illustreren ook hoe generatieve AI gebruikt kan worden om leerlingen te onderwijzen in mediawijsheid en het kritisch beoordelen van (AI-gegenereerde) beelden en content.
De demo’s worden gebruikt om de relevante prompt engineering strategieën voor diffusiemodellen toe te lichten.
In een reeks oefeningen gaan de deelnemers vervolgens zelf aan de slag. Aangereikte toepassingen zijn onder andere een tekenassistent en een stijlengenerator.
We sluiten af met een discussie over privacy en ethiek, gericht op het bewust en verantwoord gebruik van AI in het onderwijs.
Klassikaal leren
Hands-on oefeningen: klassikaal en individueel
Deelnemers hebben de mogelijkheid om zelf opdrachten aan te brengen
Team
Classic
25
T25-182