Emotieregulatie bij kinderen en jongeren in klas
Samen geven we taal en beeld aan emotieregulatie bij kinderen en jongeren

Nieuw dit schooljaar

Afgelopen

Inhoud

In het onderwijs stellen we ons vaak de vraag:

- Hoe kunnen we ervoor zorgen dat Alma haar punten beter zijn?

- Hoe kunnen we ervoor zorgen dat Louis minder de klas stoort?

- Hoe kunnen we ervoor zorgen dat er minder ruzie is?


Kinderen/Jongeren kunnen pas tot leren komen wanneer hun behoefte aan veiligheid voldaan is. Hierdoor zullen resultaten beter worden, angsten kleiner en zal storend gedrag verminderen.

In deze vorming kijk je mee naar welke emoties en spanningen er achter het gedrag liggen. Je krijgt inzicht in hoe ons brein werkt, hoe je taal & beeld kan geven aan je gevoelens en die van de leerlingen en hoe je ze kan leren reguleren. Het is een mix tussen theorie en dingen praktisch ervaren, aangevuld met bruikbare tips en herkenbare casussen.

Samen geven we taal en beeld aan emotieregulatie bij kinderen & jongeren.

Edities

Code Sessies Status
I25-071-A Volzet
donderdag 14 november 2024
9.00u tot 12.00u
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
Etienne Sabbelaan 53
8500 KORTRIJK, België
niet mogelijk

Inschrijven

niet mogelijk

 

Praktische info

Docent

    Art de Co

Aantal edities

1

Prijs

€ 72,00

Type nascholing

Individu

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •       Lager Onderwijs
  •          Eerste graad
  •          Tweede graad
  •          Derde graad
  •    Buitengewoon Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs
  •    Gewoon Secundair Onderwijs
  •       Eerste graad
  •          Eerste leerjaar A
  •          Eerste leerjaar B
  •          Tweede leerjaar A
  •          Tweede leerjaar B

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • CLB-medewerkers

 

Maximum aantal deelnemers

20

Code

I25-071