Brain [VEER] Kracht: Omgaan met spanning in de klas
Ontdek hoe je spanningsregulatie bij jongeren kunt bevorderen door middel van theoretische kennis en boeiende oefeningen

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen

De vorming heeft als doel onderwijsprofessionals te voorzien van inzichten en praktische strategieën om spanning bij kinderen en jongeren te herkennen en te reguleren. Door interactieve oefeningen en theoretische kennis leren deelnemers hoe het brein werkt, hoe je taal en beeld kunt geven aan spanning, en hoe een veerkrachtige leeromgeving gecreëerd kan worden.

Inhoud

Deze interactieve vorming is ontwikkeld voor onderwijsprofessionals. Theorie wordt afgewisseld met boeiende oefeningen, waarbij je ontdekt hoe je kinderen en jongeren kunt leren omgaan met spanning. Samen onderzoeken we wat kinderen en jongeren spanning geeft en welke strategieën hen kunnen helpen om hiermee om te gaan. Je leert hoe het brein werkt, hoe je taal en beeld kunt geven aan spanning, en hoe je spanning kunt reguleren om een veerkrachtige leeromgeving te creëren.

Methodiek

In deze vorming zullen deelnemers werken met de Window of Tolerance, theorie krijgen over de werking van het brein, en zelf onderzoeken welke strategieën het beste werken voor hun klas door middel van interactieve oefeningen.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 675,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •    Gewoon Basisonderwijs
  •       Lager Onderwijs
  •    Buitengewoon Basisonderwijs
  • Secundair Onderwijs
  •    Gewoon Secundair Onderwijs
  •    Buitengewoon Secundair Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Leerlingenbegeleiders
  • Directeurs en adjunct-directeurs
  • Middenkader en beleidsondersteuners
  • CLB-medewerkers

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T26-125