Bewegend aanvankelijk lezen en rekenen: spelen met letters, lettergrepen, getallen, vormen en patronen
Hoe kan bewegen helpen bij het aanvankelijk lezen en rekenen?

Nieuw dit schooljaar

Doelstellingen
  • Je wil elk jonge kind de grondbeginselen van taalontwikkeling en ontwikkeling van het wiskundig denken graag spelenderwijs laten ontdekken en tevens inspelen op hun bewegingsdrang.
  • Je wil meewerken aan de totale ontwikkeling van elk kind.
Inhoud

Tellen tot 10, patronen leggen, ééntje meer of minder, letters herkennen, woorden splitsen in lettergrepen…

Het is maar een kleine greep uit de eerste reken- en taalvaardigheden voor een 5- of 6-jarige.

Wie deze vaardigheden goed onder de knie krijgt, heeft meteen een stapje voor bij de latere reken- en leeslessen.

Daarenboven heeft het jonge kind nog veel nood aan bewegen en spelen.

In deze sessie trachten we twee werelden met elkaar te verbinden: leren en bewegen!

Spelen met cijfers en letters mag je in deze sessie heel letterlijk nemen!

Na afloop van deze sessie ga je terug naar school met een veelvoud aan kant-en-klaar oefenmateriaal.

Meteen bruikbaar in je klaspraktijk.

Methodiek

Deze interactieve sessie is een mix tussen didactisch en pedagogische kadering en actieve les- en oefentijd.

Inschrijven

 

Praktische info

Prijs per sessie

  • € 650,00 voor 1 sessie

Type nascholing

Team

Leerformat

Classic

Onderwijsniveau

  •       Kleuteronderwijs
  •          Derde kleuter
  •       Lager Onderwijs
  •          Eerste graad
  • Hoger Onderwijs

Doelgroep

  • Leraren en docenten
  • Zorgcoördinatoren

 

Maximum aantal deelnemers

25

Code

T23-283